خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/22 - 23:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در حاشیه دومین مجمع جهانی پارلمانی پیرامون توسعه پایدار در بالی؛

دیدار هیات پارلمانی ایران با نائب رئیس پارلمان ارمنستان

هیات پارلمانی شرکت کننده در دومین نشست جهانی پارلمانی پیرامون توسعه پایدار در بالی با نائب رئیس پارلمان ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ در دومین روز از نشست جهانی پارلمانی پیرامون توسعه پایدار، دکتر تربتی نژاد با نائب رئیس ارمنستان به گفتگو نشست. نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، ضمن بر شمردن روابط حسنه میان دو کشور ایران و ارمنستان ابراز امیدواری نمود که سطح روابط اقتصادی دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.



وی با اشاره به تعرفه های گمرکی اعلام داشت که امیدوار است با اصلاح تعرفه های گمرکی ، سطح روابط تجاری دو کشور بیش از پیش بهبود یابد.



تربتی نژاد همچنین با اشاره به سرمایه گذاری های اقتصادی به ویژه در بخش کشت های فرا سرزمینی، از نائب رئیس مجلس ارمنستان درخواست کرد که با پیگیری های ایشان، این گونه سرمایه گذاری ها نیز در دو کشور رشد یابد. 

نائب رئیس مجلس ارمنستان نیز ضمن تشکر از دکتر تربتی نژاد عنوان داشت ایران و ارمنستان روابط دیرینه ای چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ روابط مردمی دارند.



وی ضمن اشاره به حضور جمعیت ارمنی در ایران و همچنین حضور ایرانیان در ارمنستان ابراز داشت که همین نکته می تواند عاملی در ارتقا روابط اقتصادی دو کشور باشد.  



وی با اشاره به تبادلات انرژی دو کشور و خرید گاز ارمنستان از ایران و همچنین خرید برق ایران از ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که مبادلات تجاری دو کشور فراتر رفته و در بخش صنعت و کشاورزی نیز این تبادلات دیده شود. 

در آخر نیز نائب رئیس مجلس ارمنستان با دعوت از رئیس و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای ملاقات از ارمنستان، تاکید نمود این دیدار تاثیر بسزایی در روابط اقتصادی دو کشور خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 261475
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار